יסודות
אסטרטגיות ושיטות למידה
למידה סינכרונית
למידה א-סינכרונית
למידה עצמית
אמפטיה ורגש בלמידה
כלים דיגיטליים ללמידה
1 מ 2

עידו גנור | Project Based Learning

שיעור
חומרים

PBL – מידע והרחבות   סוגי משימות וקבוצות

  • אישית / קבוצתית
  • קבוצה הומוגנית / הטרוגנית
    • סטודנטים לתואר ראשון באותה מחלקה, או ממחלקות שונות?
    • תלמידי מגמה אחת או מספר מגמות?
    • עובדי מחלקה אחת בארגון או צוות מגוון?
  • משימת תכנון או משימה יישומית?
  • מה ייחשב כהצלחה?
    • בניית דגם / אבטיפוס / Proof of concept
    • בניית תוצר מוגמר
    • אישור לצאת לפיילוט

  דגשים אחרים

  • PBL בהגדרתו אינו תרגול מסכם של תוכן שנלמד, אלא מתודולוגיית למידה. הגדרת המשימה צריכה להיות כזו שתחייב את המשתתפים ללמוד כדי לבצע אותה.
  • למידה עקיפה של מיומנויות שיתוף פעולה היא חלק מהמטרה. לכן חשוב לעזור למשתתפים לבנות דרכים אפקטיביות לתקשורת, תוכנית עבודה, מעקב אחרי ביצוע, ניהול ישיבת צוות או סיעור מוחות, ולספק להם (או לעזור להם להשיג) כלים תומכים.
  • חיבור רגשי נוצר ע"י יצירה של משהו חדש, או ע"י השאת ערך (אמיתית!) לארגון או לזולת (ראו סעיף "מה ייחשב כהצלחה")
  • בין תפקידי המנחה
    • מעקב אחרי התהליך (ולא רק אחרי התוצר)
    • בקרה אחרי השתתפות פעילה של כל חברי הקבוצה

  מידע נוסף PBL באתר של קאהן אתר PBLWORKS מבית Buck institue   סרטוני שבירת שגרה בנושא בניית צוות משימה (מתאים לשילוב בהרצאה ארוכה על PBL עבור אנשי הוראה/הדרכה) קטע מתוך הסרט Ocean 11 קטע מתוך ספרות זולה    

error: Right Click is has been Disabled!